De vakantieperiode is weer losgebarsten. Veel vrouwen hebben voor de vakantie nog een flinke poging gedaan om er nog wat kilo’s af te krijgen. Om ervoor te zorgen dat die kilo’s er in de vakantie niet gelijk weer aan vliegen en je straks weer opnieuw moet beginnen heb ik nog een paar tips voor je.

Hoe voorkom je vakantiekilo’s ……

  1. Ga niet de hele vakantie stuk op pizza, frites, witte wijn enz enz.. Natuurlijk gun je jezelf meer lekkere dingen in de vakantie, dat moet ook kunnen, maar kies ook voor salades, gezonde tussendoortjes en veel water. Probeer jezelf zoveel mogelijk te houden aan je normale ritme van 3 keer per dag eten: ontbijt, lunch en diner. Zo kun je voorkomen dat je ongemerkt de hele dag eet
  2. Let op je ontbijt: kies bijvoorbeeld liever voor een eitje en yoghurt met fruit dan voor een croissant met jam.
  3. Blijf bewegen in je vakantie. Je hoeft je heus niet aan te melden voor de aerobicslessen in je hotel maar probeer wat vaker te wandelen en ga lekker zwemmen. Ik maak zelf altijd graag een flinke strandwandeling. Alleen of samen met mijn jongens. Die kunnen dan gelijk schelpen en stenen zoeken.
  4. Let op frisdrank. Ik ben helemaal geen frisdrankdrinker maar de Fanta in Spanje vind ik echt super lekker. Het smaakt veel zoeter dan bij ons en ziet er ook zo lekker uit in een groot glas met ijsklontjes en een schijfje sinaasappel. Maar goed, ook op vakantie is frisdrank natuurlijk echt niet goed voor je. In een zo’n lekker glaasje Fanta zitten maar liefst 7,5 klontjes suiker. Dus, af en toe kan best maar niet de hele dag door.
  5. Kies eens voor een  lokaal eettentje in plaats van de restaurants langs de boulevard die alleen gericht zijn op toeristen en waar vaak zelfs het brood gefrituurd wordt.Lokaal is leuk en het eten is vaak veel lekkerder, spannender en gezonder.
  6. Als je in een hotel of resort zit met een all you can eat buffet, maak dan voor jezelf een plan. Spreek bijvoorbeeld met jezelf af dat je een keer per week helemaal los mag gaan en de andere dagen wel een beetje oplet en maar een keer langs het buffet gaat en dan ook veel groenten of salades eet. Zo kun je elke dag lekker eten en loopt het niet uit de hand.

Ik hoop dat deze tips nog op tijd voor je komen 🙂 Zit de vakantie er voor jou al op en wil je een frisse start maken, alsnog een paar kilo kwijt en weer lekker in vorm komen? Klik dan hier voor tips voor een frisse start!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.