Bij ons is ie al weken geleden de schuur uit gesleept… de BBQ. Bij BBQ-en denken veel mensen vaak aan bergen vlees met saus. Maar BBQ-en kan ook prima als je op je gewicht let. Hoe? Kijk maar eens naar deze 5 tips:

 

  1. Begin niet met super veel honger aan een BBQ
    Grote kans dat als je heel veel trek hebt, je al een stokbrood met kruidenboter op hebt voordat het eerste stukje vlees geserveerd wordt. Dus eet overdag gewoon normaal en neem desnoods nog even iets gezonds voordat je de BBQ aansteekt.
  2. Doe normaal
    Eet niet vier keer zoveel als dat je normaal zou doen. Ik verbaas me er wel eens over hoeveel vlees mensen eten als ze aan het BBQ-en zijn. Normaal eet je toch ook geen 3 hamburgers en 2 worsten bij het avondeten….
  3. Spies of pakketje
    Maak eens een groentespies met stukken courgette, ui, paprika en champignons en aubergine. Beetje olie er overheen en wat zout en peper. Groente pakketjes zijn ook lekker. Hiervoor maak je een pakketje van aluminiumfolie waar je de groente inlegt met wat verse kruiden en gril je dit op de BBQ.
  4. Gegrilde vis
    Vis is ook erg lekker op de BBQ. Je kunt het grillen maar je kunt er ook lekker pakketjes van maken zoals in tip 3 beschreven (voeg er dan nog wat citroen aan toe).
  5. Neem zelf iets mee
    Ga je buiten de deur BBQ-en? Als je bang bent dat er niets magers aanwezig is, neem dan gewoon zelf wat mee. Misschien voelt dat wat ongemakkelijk maar wat kan jou het schelen. Jij gaat in ieder geval met een goed gevoel naar huis ’s avonds.

Eet smakelijk!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.